Administratör till Schenker Ocean

Bravura - Göteborg - Publicerad: 2019-07-15 09:07:02


Om Bravura:

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.

Om kunden:

Schenker erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter och konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. Företaget har cirka 4 000 medarbetare och finns representerade på ett 50-tal orter i Sverige. Divisionen Ocean är placerad i Mölndal och där präglas kulturen av god sammanhållning och ett starkt kund- och affärsfokus.

Arbetsuppgifter:

Som administratör arbetar du stödjande i teamet som arbetar med prissättning för sjöfrakt. Teamet består av fyra administratörer och ni har ett nära samarbete. Ärendena tas emot från marknadsavdelningen och fördelas därefter av teamets arbetsledare. Dina arbetsuppgifter innefattas av att ta in pris från leverantör och global organisation samt kontroll av prisuppgifter. Du kommer ta fram statistik samt sköta administration vid upphandling och prisjustering. I arbetet använder du dig av Schenkers system samt Office, där Excel är ditt främsta verktyg.

Profil:

• Något års erfarenhet av administrativt arbete
• Datorvana och goda kunskaper i Excel
• Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
• Meriterande med erfarenhet av kundkontakt

Vi tror att du som söker är en person som skapar struktur och ser detaljer, där det är viktigt för dig att utföra dina arbetsuppgifter med noggrannhet. Du har förmågan att strukturera och prioritera ditt arbete utifrån de ärenden som tilldelas dig. Du trivs i en roll där du samarbetar med andra och är medveten om hur du ska bemöta kunder.

Övrig information:

Det här är ett konsultuppdrag där du kommer att vara anställd av Bravura och arbeta som konsult hos Schenker. Uppdraget är på heltid och varar i sex månader. Det finns goda möjligheter till förlängning av konsultuppdraget, förutsatt att du och Schenker trivs med ert samarbete.

Start: Omgående
Plats: Göteborg
Lön: Enlig överenskommelse


Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: <a href='https://www.bravura.se/din-karriar#hs_cos_wrapper_widget_1528111162772'>https://www.bravura.se/din-karriar</a>.

Har du problem med att skicka in din ansökan eller frågor kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, <a href='mailto:info@bravura.se'>info@bravura.se</a> eller ringa vår växel 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: administratör, administration, logistik, ekonomi, Office, Excel, heltid, Göteborg


Visa platsannons