Ekonomiassistent till internationellt bolag (Interim)

Talents of Sweden - Stockholm - Publicerad: 2019-02-11 16:41:11


Arbetsbeskrivning:

Till en av våra spännande kunder söker vi nu dig som har erfarenhet av arbete i Movex/M3 eller motsvarande liknande system för att supporta en större ekonomiavdelning under ett systembyte. Du bör ha god erfarenhet av redovisning alternativt kund- och leverantörsreskontra.

Uppdragsperiod: 2019-03-11 - 2019-12-31

Omfattning: 100%

Arbetsort: Centralt i Stockholm

Kompetensprofil:

Vi letar nu efter dig som är service-minded och lösningsfokuserad. Vidare bör du vara en god lyssnare, självgående, stresstålig, positiv, hjälpsam och inkluderande.

Du kommer du att handleda övriga ekonomers dagliga arbete kring hur systemet fungerar. Du kommer att handleda attestanter och konterare och supporta medarbetare kring systemens behörigheter, inleveranser i Maximo, påminnelsehantering samt hur man går till väga i fakturahanteringen i systemet.

Vi tror att du har en utbildning inom ekonomi, systemvana, processförståelse i Procure2Pay och gärna erfarenhet av ARS-lösningar i ServiceNow.

Erfarenhet av förbättringsarbeten är meriterande.

Talents of Sweden

Vi är rekryterings- och konsultföretaget för marknadens mest eftertraktade ekonomer och företag. Att söka detta uppdrag genom oss ger rätt person goda möjligheter till en spännande karriärutveckling – både nu och i framtiden. Vi sitter med fler spännande interimsuppdrag och rekryteringar och genom att söka en roll genom oss kan också fler intressanta möjligheter dyka upp utöver detta specifika konsultuppdrag.

Vid frågor om oss eller tjänsten, kontakta Rebecca Jonas på 070-751 81 89 eller rebecca.jonas@talentsofsweden.se. Vi intervjuar löpande så välkommen med din ansökan!

Sökord: Interimskonsult, Interim, konsult, ekonomikonsult, ekonomi, jobb, Talents of Sweden, Movex, M3, System, redovisning, kundreskontra, leverantörsreskontra


Visa platsannons