Enhetschef med ansvar för Kundtjänstutveckling

Arbetsförmedlingen - Stockholm - Publicerad: 2019-02-11 16:46:39


Är du en erfaren och resultatinriktad ledare som drivs av att åstadkomma förändring? Har du starkt kundfokus och gedigen kompetens inom contact center? Drivs du av att göra skillnad i en viktig samhällsfråga? Då kan du vara den vi söker. Vi söker just nu en enhetschef till avdelningen Arbetssökande inom Verksamhetsområde Direkt. Arbetsförmedlingen gör nu en kraftig utbyggnad av arbetsförmedlingens service i digitala kanaler och personlig service på distans. Vi befinner oss i en spännande uppbyggnadsfas och har höga ambitioner för att erbjuda en utmärkt kundupplevelse baserat på kundens behov.Verksamhetsområde Direkt ansvarar för självservicetjänster via digitala kanaler och personlig service på distans. Vi söker nu en enhetschef för utvecklingen av kundtjänstverksamheten och trafikledningen.

Arbetsuppgifter Avdelningen Arbetssökande inom Verksamhetsområde Direkt ansvarar för alla digitala tjänster samt personlig service till arbetssökande i vår kundtjänst och omfattar idag ca 800 medarbetare. Kundtjänsten finns idag på 14 orter i landet. Vi erbjuder idag service via telefon, chatt, e-post, videosamtal och i sociala medier. Utöver de inkommande kanalerna ansvarar kundtjänstverksamheten för olika backoffice-uppdrag och även bokade kundmöten. Avdelningen kommer under våren bestå av totalt nio enheter; sex enheter som ansvarar för den operativa kundtjänstverksamheten, två enheter som ansvarar för all digital utveckling och slutligen den nya enhet som ansvarar för dels utvecklingen av kundtjänstverksamheten och dels trafikledningen för kundtjänsten.

Som enhetschef kommer du att vara del av avdelningens ledningsgrupp där vi formulerar mål, visioner, åtaganden och agerar för hela verksamhetsområdet och hela myndigheten. Tillsammans med dina medarbetare bygger du upp enheten och säkerställer rätt kompetens och resurser för att leverera mot mål och förväntningar. Arbetet innefattar allt från att i samverkan med övriga verksamheten arbeta fram en målbild för den personliga servicen till privatpersoner till att säkerställa tillgänglighet och kvalitet i servicen till kunderna. Som enhetschef har du personal-, budget- och resultatansvar för kundtjänstutvecklingen och trafikledningen. Enheten består idag av ca 13 medarbetare med roller och kompetens inom dels metod- och processutveckling och dels trafikledning och bemanningsplanering av kundtjänstverksamheten. Du har ett väl utvecklat samarbete med de sex enhetschefer som ansvarar för de operativa kundtjänstenheterna och du arbetar nära IT som ansvarar för kundtjänstens olika stödsystem.

Kvalifikationer
- Högskoleexamen, med minst 180/120 hp, eller motsvarande kunskaper
- Erfarenhet som chef i större organisation
- Erfarenhet av metod och processutveckling inom contact center
- Erfarenhet av prognos- och trafikledningsarbete inom contact center
- Erfarenhet av arbete med systemstöd för contact center och trafikledning
- Erfarenhet av att leda och driva förändringsarbete i större organisation

Meriterande kvalifikationer
- Erfarenhet som operativ chef inom contact center
- Erfarenhet av projektledning
- Erfarenhet av kravställning på systemstöd för contact center
- Erfarenhet av verksamhet med omnikanal service
- Erfarenhet av att arbeta med Teleopti och Callguide

Du har starkt kund- och resultatfokus och mycket god förmåga att kommunicera och förklara komplexa samband och resursbehov på ett bra och pedagogiskt sätt. Har lätt att samarbeta, är prestigelös, samtidigt som du har ett starkt eget driv att utveckla verksamheten och uthålligt förbättra metoder, processer och systemstöd. Du är analytiskt lagd, har en väl utvecklad förmåga att bryta ned visioner i mätbara mål och leda verksamheten mot dessa. Har förmåga att snabbt se mönster och hitta strukturer genom att följa den operativa verksamheten och ta in synpunkter från medarbetare och kollegor. Du stimuleras av att inspirera, coacha och utöva ett nära ledarskap. Chefsrollen är en förtroendeställning, innebär att du som chef ska vara en god företrädare för myndigheten, samt en god förebild för medarbetarna. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet. Arbetsförmedlingen värnar om en rekrytering fri från diskriminering, olikheter berikar personalsammansättningen som speglar samhällets mångfald.

Placeringsort är Stockholm. Möjlighet till visst distansarbete från ort där kundtjänstkontor finns. Dessa orter är Malmö, Stockholm, Göteborg, Södertälje, Karlskrona, Karlskoga, Örebro, Skara, Söderhamn, Sundsvall, Sollefteå, Östersund, Luleå, Lycksele och Arvidsjaur.

Ansökan I rekryteringen samarbetar vi med Source, du kan göra en intresseanmälan på Sources hemsida eller ansöka direkt via arbetsförmedlingen hemsida. Sista ansökningsdag är 20190311 tester förkommer. För frågor kring tjänsten välkommen att ta kontakt med Erik Asp, tel 073-3523481 eller Bianca Gideback, tel 070-8110364.


Visa platsannons