Kundservicevärdar till MTR Tunnelbanan & Pendeltågen - Bazaren 2019

MTR STOCKHOLM AB - Stockholm - Publicerad: 2019-02-11 17:00:33


Kom och träffa oss på rekryteringsmässan Bazaren 2019!

DATUM:
Torsdag 21 februari, klockan 11:00 - 17:00
Fredag 22 februari, klockan 10:00 - 16:00

PLATS: Stockholm Waterfront Congress Centre, Nils Ericsons Plan 4, 111 64 Stockholm

Bazaren 2019 är större än någonsin med arbetsgivare på ett och samma plan på Stockholm Waterfront Congress Centre! På plats finns över 50 företag under två dagar som rekryterar inom diverse yrken! Detta är en rekryteringsmässa för dig som söker jobb inom restaurang, vård och omsorg, bygg, transport, logistik, lokalvård, sälj, service, ekonomi, juridik, IT, HR, skola, teknik och det finns även tjänster för ingenjörer inom olika branscher med mera!

För mer information besök: www.bazar.nu
Gör även värdegrundstestet på www.happyr.com/bazaren för att se vilka arbetsgivare du matchar mot bäst, visa sedan upp för arbetsgivarna du matchar med för att öka dina chanser till jobb!

OBS! Ta med CV och personligt brev.

Välkommen!

BESKRVNING AV TJÄNST / KRAVPROFIL:

Din roll hos oss

Hos MTR finns kundservicevärdar inom två olika avdelningar och med lite olika fokus. Som Kundservicevärd Kundmiljö är din huvudsakliga uppgift att aktivt rondera och kontrollera våra kundmijöer i syfte att detektera och rapportera avvikelser. Du är den första länken i en kedja av roller som ska säkerställa alla avvikelser i tunnelbanan saneras eller åtgärdas inom uppsatta tidsramar. Som Kundservicevärd Service är din huvudsakliga uppgift att informera och ge service till våra resenärer samt att säkerställa en trygg, säker och trevlig resa i tunnelbanan genom t.ex. aktivt arbete på plattform och i spärrlinje samt genom proaktivt arbete i vardagen och aktivt agerande i varje uppkommen situation där resenärerna behöver hjälp.

Som Kundservicevärd kommer du att:

- bistå kunder med information och hjälp för att underlätta deras resa
- assistera vid spärrar, biljettkassor, plattformar och aktivt delta i arbetet på de olika funktionerna
- delta i öppning och stängning samt vid rast avlösning
- assistera närmsta chef för att säkerställa kraven på säkerhet, skyltning och att utrustningens funktionalitet är enligt standard
- hantera kundinformation, meddelanden, tidningshantering etc.
- avvikelserapportera
Tjänsten startar med en ca 3 veckors lång utbildning på heltid.

Du som söker till oss

Du har gymnasiekompetens eller motsvarande. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta med service i kundtäta och händelserika miljöer, gärna inom servicebranschen.

Du är en person som gillar att hjälpa andra, som trivs med att arbeta självständigt och tar stort eget ansvar för ditt arbete. Arbetet är mycket rörligt och du går upp mot 20 000 steg per dag i arbetet. Därför är det viktigt att du har en mycket god fysik. Stundtals är arbetsbelastningen hög varför en god stresstålighet är nödvändig. Du träffar dagligen många olika människor, ofta i en högljudd och stökig miljö, varpå du behöver ha en mycket god kommunikativ förmåga. Goda kunskaper i svenska i tal och skrift är nödvändigt. Då du kommer hjälpa många turister och resenärer som inte talar svenska är kunskaper i engelska i tal ett krav, övriga språkkunskaper är meriterande.

Varmt välkommen med din ansökan!


Visa platsannons