Skriv ett eller flera sökord uppdelade med kommatecken. Ju fler desto bättre.



Head of Housekeeping Hotel Birger Jarl, Hotel Tegnérlunden & Hotel Micro

Hotel Birger Jarl - Stockholm - Publicerad: 2019-01-11 15:01:28


Hotel Birger Jarl är ett fyrstjärnigt hotell beläget i centrala Stockholm. Hotellet har 271 hotellrum och sviter, restaurang och lobbybar samt en konferensvåning med kapacitet för totalt 550 personer. Hotellet vänder sig till såväl affärs- som fritidsresenärer och har en stor andel internationella gäster.

Hotel Tegnérlunden med 102 rum, också beläget i centrala Stockholm, är ett trestjärnigt rum- & frukosthotell. I hotellfastigheten ligger även 1-stjärniga kabinrumsprodukten Hotel Micro med 33 rum.

Vår vision är enkel, vi vill att alla som kommer i kontakt med oss ska känna samma sak –”Här vill jag bo, här vill jag jobba!”

Vi söker en energisk och strukturerad Head of Housekeeping med ett starkt ledarskap
Vi söker dig som gillar att kombinera ledarskap med produktutveckling. Du brinner för organisation, struktur, ledarskap och att arbeta mot hotellens uppsatta mål. Rollen kräver att du tar initiativ, har hög energi samt stor kvalitetsmedvetenhet. Stort gäst- och resultatfokus samt JA-attityd är egenskaper vi söker. Du kan hantera stressiga situationer, är inte rädd för att kavla upp ärmarna och ta i när det behövs samt har en mycket god förmåga att prioritera.

Vi står inför en spännande utvecklingsresa och söker en Head of Housekeeping som vill vara med att utveckla hotellen till dess fulla potential.

Du…
som Head of Housekeeping har det övergripande ansvaret för housekeepingavdelningarna på respektive hotell. Du ansvarar för att avdelningarna utvecklas, drivs strukturerat och effektivt samt att gästerna får ett personlig och professionellt bemötande. Du ingår i hotellens avdelningschefsgrupp och är därför till viss del ansvarig för utveckling, resultat och drift för samtliga hotell.

Head of Housekeeping rapporterar direkt till Hotellchefen och ansvarar för ett härligt team med husfrubiträden och våningsvärdinnor.

I din roll ingår bland annat följande:

• Kvalitetssäkra samt leda och fördela arbetet i den dagliga driften 
• Leda effektiviseringsarbetet genom att skapa önskade synergieffekter avseende leverantörer och arbetssätt mellan hotellen samt dess digitalisering
• Ansvar för avdelningarnas leverans utifrån våra målsättningar och strategier
• Coacha och utmana teamet att nå individuella och för avdelningen uppsatta mål
• Bidra och ansvara för att hotellen utvecklar en kultur som håller högsta service- och kompetensnivå
• Visst prognos- och strategiarbete samt budgetansvar

Vi ser gärna att du har

• Dokumenterad arbetslivserfarenhet av liknande position inom hotellverksamhet, gärna inom det 4-stjärniga segmentet alternativt från ett större städbolag
• Dokumenterad erfarenhet av ledarskap och att hantera en större personalgrupp
• Stark ekonomisk medvetenhet
• Kommunicerar obehindrat i svenska och engelska i tal och skrift
• Kunskaper i Opera, Quinyx och HRFs kollektivavtal är meriterande

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och matchning mot vår företagskultur och värderingar.

 Vi…
erbjuder en arbetsplats med god arbetsmiljö, schyssta anställningsvillkor, trevliga kollegor och möjligheten att verkligen påverka och forma din avdelning.

• Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, vi tillämpar månadslön och 6 månaders provanställning
• Medlemmar i avdelningschefsgruppen omfattas av ett årligt vinst/bonusprogram
• Erbjuder en möjlighet att ingå i en ny driftledning med stora planer på att utveckla verksamheterna
• Ansökningarna kommer behandlas löpande så ansök så snart som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Ansök idag! 
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Hotellchef Ingela Johansson på 08-6741800
Vi hanterar enbart ansökningar via vår hemsida.


Visa platsannons