Skriv ett eller flera sökord uppdelade med kommatecken. Ju fler desto bättre.



HR- konsult till Hjälpmedelsverksamheterna SLSO

Stockholms läns sjukvårdsområde SLSO - Stockholm - Publicerad: 2018-12-06 16:21:56


Hjälpmedelsverksamheterna inom Stockholms läns sjukvårdsområde består av fyra  resultatenheter som på uppdrag av Hälso- och sjukvårdsförvaltningen ansvarar för drift av hjälpmedelsverksamheter inom Stockholms län. 
Avtalen gäller hjälpmedelsförsörjning för personer med rörelsehinder i södra delen av Stockholms län samt länsövergripande för personer med behov av medicinteknisk apparatur i hemmet samt kommunikations- kognitions- syn- eller hörselhjälpmedel och förbrukningshjälpmedel i hemmet.
 
På Hjälpmedelsverksamheterna arbetar ca 260 medarbetare med olika yrkeskunskaper såsom hjälpmedelskonsulenter, tekniker, logistikpersonal, chaufförer, administratörer m fl. Resultatenheterna leds av en verksamhetschef per avtal .  
Du kommer att tillhöra enheten Verksamhetsstöd som bl.a. hanterar administration och support i frågor inom IT, systemförvaltning, fastighetsfrågor, information, verksamhetsrapporter, statistik, ekonomi, patientsäkerhet, avvikelsehantering samt post och köksfunktioner.  
Enheten är organiserad under den ena resultatenheten, KommSyn Stockholm, som är belägen i Långbro Park, Fruängen/Älvsjö.   
Du kommer verka i en organisation som är i ständig förändring, där utvecklingen av servicenivån till verksamheterna är mycket högt prioriterad.  
 
Arbetsuppgifter:  
Som HR- konsult arbetar du konsultativt med att ge råd och stöd i både operativa och strategiska frågor, såsom lönesättning, lag- och avtalstolkning, löneöversyn, arbetsmiljö, rehabilitering, personalärenden, ledarskapsutveckling, rekrytering, jämställdhet och mångfald med mera. Arbetet innebär att driva, stödja och följa upp HR-frågor på uppdrag av verksamhetscheferna och den administrativa chefen. Andra arbetsuppgifter består av att arbeta med riktlinjer och rutiner och utbilda chefer inom HR- området. Du kommer också att vara stöd i alla förekommande HR-frågor till de fyra verksamheternas chefer.  Arbetet är utåtriktat och medför många stimulerande kontakter. 
 
Anställningsform:  
Tillsvidare.
Eventuellt kan provanställning i sex månader förekomma.
 
Kvalifikationer:  
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom personal- och arbetslivsfrågor med några års erfarenhet inom HR- området. Du har goda kunskaper inom lagar och avtal. Du kan på ett pedagogiskt sätt förmedla kunskap, har goda IT-kunskaper och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du ska självständigt kunna driva frågor och ha en god kommunikativ förmåga.  Du har mycket god kunskap inom Officepaketet och är en skicklig användare av Excel. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i personaladministrativa systemet Heroma. 
 

Personliga egenskaper:   
Du är serviceinriktad, öppen, lyhörd, strukturerad och har lätt för att samarbeta. Du driver självständigt frågor inom HR området och har en vilja att utveckla dig själv och ditt arbete. Du ser samarbete och samverkan med såväl chefer som kollegor och fackliga företrädare som en naturlig arbetsform.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.  
 
Information om tjänsten lämnas av:
Chef Verksamhetsstöd Eva Wijk tfn 08-123 476 19
 

Facklig företrädare:  
SACO Aina Blom, tfn 0707-63 01 29 

 
Övrig information:

Vi erbjuder dig förmåner så som generöst friskvårdsbidrag, flextid och fri öppen sjukvård upp till högkostnadsskyddet.   

SLSO tillämpar registerkontroll innan beslut om anställning.
Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden.


Visa platsannons