Kundtjänstmedarbetare - banksupport

Länsförsäkringar Bergslagen - Västerås - Publicerad: 2020-01-14 16:58:43


Vi välkomnar dig som älskar att jobba med kund och som vill lära dig mer om vår givande bransch. Vi hoppas med den här korta texten fånga ditt intresse och uppmanar dig givetvis att läsa vidare och söka jobbet, kanske kan det vara just du som blir vår nya kollega?
Om jobbet
Som kundtjänstmedarbetare på banksupporten kommer du få arbeta brett med många olika bankfrågor vilket gör att du kommer få en enorm kunskapsbredd och utveckling. Du, tillsammans med dina kollegor, är alla viktiga nyckelspelare som tillsammans skapar en positiv kundupplevelse och kundnöjdhet. Ditt dagliga arbete varierar mellan både inkommande samtal samt inkommande ärenden via våra olika digitala kanaler. Du kommer hjälpa och guida både nya och befintliga privat- och företagskunder utifrån deras behov, där frågorna kommer att vara minst sagt varierande. Du, tillsammans med vårt härliga team, har ett nära samarbete inom affärsområde bank samt med våra andra affärsområden. Känns det spännande men också kanske lite utmanande att jobba med vidden av frågor vi hanterar? Ingen fara, dina kollegor finns alltid nära att fråga när du behöver.
Vem är du?
Du har erfarenhet av ett liknande arbete sedan tidigare. Ditt intresse och din förmåga att använda teknik som verktyg i kundmötet är högst relevant, vi ser ett allt större intresse hos våra kunder för våra digitala kanaler, varför det är viktigt att du vill och känner dig bekväm med den typen av kommunikation. Vi välkomnar och eftersträvar mångfald och ser språkkompetens som en självklar styrka. Talar du fler språk är det absolut meriterande.
Allra viktigast för att bli framgångsrik i rollen, och för att du också ska trivas hos oss, är dina personliga egenskaper. Du kan och tycker om att kommunicera på ett naturligt och förtroendeingivande sätt samt är ansvarstagande i kundmötet. Du tycker att varje unik kundkontakt är spännande och du har viljan att varje gång leverera ett utmärkt kundmöte. Du trivs i kontorslandskap och med att jobba med olika ansvarsområden på ett roterande schema. Vidare ser vi att du har ett anpassningsbart förhållningssätt och trivs i en föränderlig vardag med högt tempo. Din flexibilitet samt din insikt i att du själv kan påverka kundupplevelsen genom ditt sätt att vara är absolut viktigt för rollen.
Vad erbjuder vi dig?
Du kommer att jobba i ett härligt team som har tydliga gemensamma mål och ett tydligt fokus på kundnöjdhet. Hur passar man in i vårt team? Det är egentligen inte så svårt, för vi som arbetar här brinner för att hjälpa våra kunder och vi ser samtidigt till att ha roligt och stötta varandra. Jobbet som kundtjänstmedarbetare-bank är lärorikt och ett fantastiskt sätt att lära dig med om banken. Länsförsäkringar Bergslagen är en trygg arbetsgivare med bra förmåner och bra avtalsenliga villkor.
Låter det intressant?
Vill du veta mer, ring chef banksupport Sara Enqvist 0706-59 02 47.

Tjänsten är ett vikariat med anställningstid 1,5 år med placeringsort Västerås.

Fackliga representanter är Helena Lindberg 021-19 01 85 för Forena och Linda Kamsvåg 021-19 02 19 för Akademikerföreningen.
Välkommen med din ansökan senast 28 jan.
Vi främjar en fördomsfri rekryteringsprocess och inkluderar därför tester som en del av urvalsarbetet. Vi eftersträvar och jobbar aktivt med att främja mångfald, olikheter är för oss en viktigt styrka.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och gjort vårt medieval. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare och rekryteringsföretag.


Visa platsannons