Ta nästa steg i karriären som Kommunikatör hos INAB

Experis - Umeå - Publicerad: 2020-01-14 08:47:23


INAB i Umeå har ett lyckat år bakom sig och behöver nu stärka upp sitt team med fler stjärnor som vill bidra till företagets framgångar och den gemensamma resan mot målet att bli 200 000 invånare i Umeå 2050. Vill du utvecklas som kommunikatör och arbeta i ett starkt team? Vill du arbeta med morgondagens hållbara transportlösningar? Då ska du läsa vidare!

Vad kan vi erbjuda dig?

Vi befinner oss i en intensiv utvecklingsfas och vill förbättra kundupplevelsen - där vi använder våra digitala kommunikationsytor för att ge enkel och relevant service till medborgare och företag och samtidigt möta deras individuella behov. Du kommer att vara ett viktigt nav i kommunikationen av kommunens logistik inom järnväg och sjöfart i syfte att marknadsföra Umeås anläggningar och medverka till utvecklingen av morgondagens hållbara transportlösningar.

Vi finns i stora och charmiga lokaler på Umestans företagspark och är idag nio medarbetare med kompetens inom logistik, projektverksamhet, fastighet och infrastruktur. Bolaget ansvarar för kommunens järnvägsanläggningar och har ett nära samarbete med övriga bolag och verksamheter inom kommunen. Det finns ett fastighetsbestånd inom koncernen bestående av tre resecentrum, ett badhus och en vagnverkstad. Bolaget har ett uppdrag att företräda kommunen i järnvägs- och sjöfartsfrågor och har ett ansvar att marknadsföra Umeå som ett logistiskt nav.

Vi erbjuder dig i rollen kommunikatör en kreativ och stimulerande uppgift att leda arbetet med att utveckla bolagets kommunikationsfunktion. Där du med din kompetens, personliga egenskaper och som människa är den viktigaste tillgången.

Arbetsuppgifter

Som Kommunikatör kommer du att lära dig mycket om INAB:s verksamhet och hur infrastruktur- och transportbranschen fungerar i stort. Du har en viktig roll i att ge input till ledningen i arbetet med kommunikations- och marknadsplaner och står för hur genomförandet ska ske. Du ansvarar för websidan, våra sociala marknadskanaler, skriver pressmeddelanden och övriga marknadsrelaterade aktiviteter i nära samarbete med projektledare och övriga intressenter. I tjänsten ingår att således att hantera både interna som externa kommunikationsinsatser genom bland annat budskapsformatering, behovsanalys, textförfattande, foto och rörliga bilder. Du kommer att arbeta med strategier, planera marknadsföringsinsatser och analysera resultatet av kampanjer och aktiviteter. Press- och krisfrågor är också naturliga uppgifter i din vardag.

Den vi söker
Vi söker dig som med enkelhet skapar goda relationer och samarbeten, internt som externt, samt använder din yrkeskompetens och din förmåga att veta vad som behöver göras och hur det ska paketeras. I och med detta tror vi att du snabbt kan presentera rätt kommunikationslösning för rätt kanal. Du kommer att vara med i många forum så du är utåtriktad som person och trivs i sociala sammanhang och du har en förmåga att bygga nätverk som kommer vara en stor tillgång i ditt arbete.

Du har en övergripande syn på kommunikation, är van att ta strategiska beslut och att analysera data för att få rätt insikter. Vidare ser vi att du är en god skribent och behärskar texter för såväl webben som andra sammanhang. Du tycker om att arbeta mot uppsatta mål och att vara med och utveckla verksamheten tillsammans med dina kollegor.

Vi uppskattar kollegor som har ett positivt och öppet förhållningssätt, är prestigelösa och ansvarstagande. Att vara nyfiken på en ständigt föränderlig omvärld och ha en exceptionell förmåga att se lösningar uppskattas också. Är du dessutom driven och en initiativtagare och trivs med stort eget ansvar så kommer du att passa hos oss.

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper, ditt engagemang och dina drivkrafter. För den här tjänsten krävs det att du är en rutinerad och trygg kommunikatör och gärna har flerårig erfarenhet av en liknande kommunikatörsroll.

Kvalifikationskrav

* Akademisk inriktning media och kommunikation eller motsvarande lämplig akademisk utbildning inom området.
* Erfarenhet av att arbeta brett med kommunikation, operativt och strategiskt, gärna med medierelationer och kriskommunikation
* Van att jobba med digital kommunikation och sociala medier
* Goda kunskaper i webbpubliceringssystem
* Goda vana att formulera budskap och texter
* Van vid verktyg för grafisk produktion
* Goda kunskaper i MS Office
* Mycket god språklig och skriftlig förmåga i svenska och gärna engelska

Meriterande:

* Erfarenhet av transportbranschen och intresse för infrastrukturfrågor
* Har du tidigare arbetat i en politiskt styrd organisation är det meriterande
* Erfarenhet av att producera rörligt material

Om INAB

INAB - Infrastruktur i Umeå AB - är ett kommunalt bolag som arbetar för att skapa effektiva och långsiktigt hållbara logistik- och transportlösningar. Vi ansvarar för utvecklingen av Umeås nya godsbangård NLC Terminal samt logistikområdet NLC Park. INAB förvaltar tre resecentra, Umeå Östra, Hörnefors och Umeå C. INAB har av kommunfullmäktige fått uppdraget att marknadsföra Umeås logistiska anläggningar som en del i strävan att uppnå utvecklingsmålet 200 000 invånare år 2050.

Kontaktuppgifter och ansökan

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Experis för INABs räkning, vilket innebär att du kommer att bli anställd direkt av INAB. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Cathrine Lind på telefonnummer: 0705770618 eller via e-post: cathrine.lind@se.experis.com

Sista ansökningsdag: 9 februari.

Vi ser fram emot din ansökan!


Visa platsannons